Ursäkta röran, vi bygger om!

Publicerad 2012-11-12 20:49:43 i Allmänt,

Johodu, här har det faktiskt hänt saker. Sovrumstapetsering pågår. Och om det inte vore för Petnisse 1 och Petnisse 2 hade vi varit klara nu (läs Per och Pappa) Haha. Jag har fått upp ögonen för auktioner också, jisses, hela huset kommer snart vara belamrat med gamla möbler som alla ska få sig en omgång med någon rolig färg. Men innan dess ska vi tapetsera klart sovrummet, ringa 021Rör så dom kommer och hänger upp elementen igen. Just ja! Måla ALDRIG element, det är nog det absolut tråkigaste som finns, och det tar sån jäkla tid!
Ja iallafall, sovrumstapeten är från Boråstapeter och serien Ornament. Dom hade 20% på Runes färger också, så det blev c.a 3500 för tapeter och tapetlim för hela sovrummet som är c.a 18 kvm. Mycket bra pris! För heltapetserat blir det, jag är så trött på fondväggar så jag skulle kunna spy. Även om det kommer bli en fondvägg i vardagsrummet så försöker jag sudda ut 2000talets princip att "alla rum ska ha fondvägg" ungefär.
Optimist-Sara trodde såklart att vi skulle hinna tapetsera klart igår och sen hinna montera ihop sängen, få upp en rullgardin och dra klart elen på sisådär 6 timmar. Men jag får lugnt vänta nån vecka till.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Isabel

Publicerad 2012-11-12 23:03:05

Så himla fint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Om en hund, en tjej och en kille. Och vårt fina hus. Och så lite om livet ibland. Välkomna!







Prenumerera och dela